Tuesday, April 19, 2011

Pari-pari berkedip


Bila aku buka mata, aku nampak pari-pari kecil.
Pari-pari terbang.
Pari-pari ada sayap.
Silau terbang ditepi mata.
Rasa tangan boleh gapai.
Tapi itu pari-pari kecil.
Bukan pari-pari biasa.
Oh, mereka juga bernyanyi riang.

Bila aku pejam semula, aku juga lihat pari-pari.
Masih lagi pari-pari kecil.
Kali ini pari-pari berkedip-kedip.
Bagai menari-nari.
Melambai pada aku, suruh ikut menari.

Aku tanya, mengapa aku perlu menari,
Pari-pari kecil bisik,
"Kerana kau pari-pari besar"

Tapi aku tiada bersayap.
Pari-pari kecil bisik lagi,
"Kau pari-pari besar, tak perlu sayap"
Sayap akan buat kau jatuh dan jauh.
Pari-pari kecil menangis.

Hanya pada satu detik.
Pari-pari semua hilang.
Aku bisik, aku rayu.
Aku bernyanyi.
Tiada juga kembali.

Pari-pari kecil.
Mungkin kau sudah hilang, pulang terbang ke syurga.
Aku bagaimana?

No comments:

Post a Comment