Saturday, August 28, 2010

Bukan tak jumpa, cuma belum jumpa.


As Sabru Minal Iman.

Itu perkara yang baru saja aku belajar.
Kak Ecah yang ajar.

Sampai bila?
Kebobrokan diri sudah jelas disitu.
Tak sabar.

Bila sabar itu dah semakin absorb sikit-sikit,
Aku dah nampak benda lain.
Obvious.Significant.
Baru saja pasang angan manis, dah kena padam.
Orang punya.
Jangan nak berangan.
Jadi aku pilih padam saja semua itu.
Ada moment aku curi-curi hindap juga.
Mengikuti perkembangan semasa.
Alasan, punyalah...

Ada juga "orang punya" cuba pasang angan manis pada aku.
Jangan berangan.

Zaman present ini, berangan pun susah.
Kena ikut kondisi. Dah tetap.
Sekarang dah rasa sunyi.
Membuak-buak.

Jadi, aku present dalam situasi yang duplicate.
Defender ada posibilitis.
posibilitis jadi Plantif juga ada.


Kalau ikut bisikan hati yang desperate
(Sesunguhnya aku akan berlagak sampai mati, aku tak desperate)
Jahat itu selalu lintas langsung,
Mundar-mandir kasi idea jahat.

Biarlah jadi yang tunggal.
Orang selalu tak percaya.
Tak kira berapa kali aku keluh pun, susah nak hulurkan percaya.
Umpat pula aku terlalu memilih.
Untuk itu aku nak hadiahi orang itu dengan 10 markah.
Memang betul.

Jadi apa?

Tuhan jadikan A, B,C untuk jadi jawapan yang objektif.
Pilih saja jawapan yang ada sense diminda.
Dan untuk itu aku dah ada pilihan.

Tapi aku pilih, biarlah aku jadi Orthodoks.
Berilah Testomoni pada verse yang mana satu pun,
Aku pegang satu Verse.

As Sabru Minal Iman.

No comments:

Post a Comment