Tuesday, October 5, 2010

Mata dan telinga Lotus tua.


Terima kasih tasik dengan Lotus tua,
Sama juga bagi angin sejuk yang membawa tubuh Lotus melambai sayu.
Lotus tua, terima kasih.
Kita sama,perlu teman.
Teman yang sama rasa keseorangan dalam ramai.

Lotus tua mendengar aku.
Tak seperti teman muda.
Mahu didengari, tapi tak mahu mendengar.
Beritahu angin, tak usah khabarkan pada teman aku yang muda,
Aku menangis sambil berpaling,
Kerana telinga mereka tak mahu melihat aku.
Mata mereka tak mahu mendengar aku.

Lotus tua, terima kasih.
Pinjamkan aku sepasang telinga yang boleh melihat.
Kasihani aku dengan sepasang mata yang boleh mendengar.
Terkadang aku tak dapat melihat mata dan telinga halimunanmu.
Tapi aku tahu kau mendengar dan melihat aku.

Lotus tua.
Temanku.
Teman mendengar.
Esok aku datang lagi.

No comments:

Post a Comment