Saturday, May 22, 2010

Berapa kali bahagia, berapa kali duka?


Baru moment tadi aku frust.
Entah kenapa.
Kecewa berpusu-pusu masuk senakkan perut aku.

Baiklah.
Begini...
Biasalah remaja.
Remaja dan cerita perasaan fiksionalnya.
Aku mengorat dia.
Dia mengorat orang lain.
Memang damn!

Bagi moment yang pertama, aku sudah sediakan kalkulator saintifik.
Buat kalkulasi.
Berapa kali aku kecewa.

Ya, yang pertama, aku frust dengan bakar.
Kemudian, samsudin.
Yang ketiga, sudin.
Seterusnya mokhtar.
Lagi??
Lagi?
Oh~
Sudah habis.

Sudah.
Aku sudah catat.
Siap satu transkripsi kedukaan ideologis komunis.


"Cuba kau buat kalkulasi. Berapa kali kau bahagia?"
Suatu suara fantasi, mungkin juga fiksyen datang bisik halus ke telinga aku.
Agak horro juga perasaan aku.

Baiklah.
Aku ikut intuisi aku.
Mari kalkulat berapa kali aku bahagia.

Hari itu, ada sekali, aku bahagia bila bakar tegur kasut aku.
Sudin juga pernah puji aku cute.
Samsudin ada juga curi-curi pandang aku masa bertembung di kedai runcit param.
Ya, ada-ada.

Aku kalkulat..
Tapi invalid.
Terlalu banyak.

Oh...
Rupanya duka lebih senang dikalkulat.
Patutlah aku tak pernah kalkulat masa bahagia.

No comments:

Post a Comment