Wednesday, May 12, 2010

Si Liberator berideologi komunis dan bekas berpenutup priceless.
















Buka tutup, buka tutup.
Apa kau fikir?
Betul-betul kau ini sejenis bekas berpenutup pada aku.
Mahal mungkin. Kau mungkin bekas bertutup berjenama.
Mitosnya barangan yang mahal asasnya kukuh.
Hanya layak pandang dari jauh saja.

Sekejap lagi aku tarik nafas panjang, mata pun ikut pejam.
Kenapalah dengan bekas bertutup bejenama ni?
Mahal sangat mungkin.
Mahal sangat-sangat.
Nak jenguk pun susah
Iklan mastercard kata priceless.
Tiada harga kah maksud nya?
Murah sangatkah?
Mahal sangatkah?

Fantasisma aku kata kau terlalu lama jadi display.
Sebab itu lagaknya begitu.
Personalisme kau buat aku tandus idea.

Baiklah.
Ideologi berhaluan komunis aku kata,
cari bekas penutup lain.
Yang senang dibuka.
Bukan display.

No comments:

Post a Comment