Wednesday, June 30, 2010

Mungkin mereka lupa, apa itu terima kasih.


Sejak dua menjak, tiga menjak dan kalau keizinan itu milik aku,boleh aku double triple kan menjak ini, dan hukumnya wajib, mungkin aku kalkulat rasa marah, singgung yang cukup ranum dalam hati aku ini.

Kawan-kawan.
itulah dia.

Sebab itulah aku susah nak mengaku kawan.
Kawan, kawan.
Betul-betul spesis udang, kalian.
Bapa udang, ibu lobster.
Similar. Keturunan udang.
Jika tak selindung dicelah lelumut batu, selak saja mi goreng.
Mesti kalian tersorok dicelah timbunan mi itu.

Sudah matur hampir senesen rasanya frustasi ini linger dalam aku.
Bila ada problem saja, mulalah ketuk kotak chatting aku.
Buzz sana, Buzz sini.
Mulalah inbox aku ada muntah merah nombor 1.
Kalau serius problemnya, mungkin muntahkan nombor 2 atau tiga.

Bila senang, aku kata 'hai'
Dia kata 'chow'
Aku teringin nak balas 'Fuck'.

Tak sampai hati pula.
Kawan-kawan.

Bila kawan susah, dan aku pula ada kuasa kata
" Hey. I got nothing to loose!"

Kasihan dan keprihatian pula beriya-iya ajak ke lorong kebaikan.
Tapi nyata kasihan dan prihatin itu sampah, kawan.
Kau pijak-pijak bawah kaki saja.
Dah senang!
Secubit salam undur diri pun tiada.
Haram jadah juga bagi Terima Kasih.

Ah, biarlah.
Bila aku nak tolong, kau boh layan.
Kejap lagi, pasti tak henti-henti telefon sel aku menyanyi-nyanyi.
Inbox pula muntah darah nombor 1, 2, mungkin juga 4.

Aku kakukan hati.
Sejukkan jiwa.
Biarlah. Susah baru nak cari aku.
Marah betul aku.

Tapi inbox dah muntah banyak nombor.
Kotak chat dah diketuk, tunggu roboh saja.
Buzz sana, buzz sini.
Telefon sel bagai hilang suara menyanyi.

Tak sampai hati pula.
Kawan-kawan.

No comments:

Post a Comment